Hösten 2024 genomförde Arbetsmiljöverket en omfattande inspektionsinsats med fokus på hur arbetsgivare integrerar den digitala arbetsmiljön i sitt systematiska arbetsmiljöarbete. Insatsen var en del av EU:s treåriga kampanj “Friska arbetsplatser i ett digitalt arbetsliv”. Av de närmare 1 500 inspekterade arbetsplatserna fick över hälften krav på åtgärder, bland annat att riskbedöma sina digitala system och skapa åtgärdsplaner för dem.
När digitala arbetssätt och system inte hanteras i det systematiska arbetsmiljöarbetet kan det bidra till både minskad lönsamhet och ohälsa.
Vi har tagit fram en utbildning som hjälper chefer att förstå vad digital arbetsmiljö är och hur den ska hanteras för att både verksamheten och medarbetare ska må bra. Vill du veta mer om digital arbetsmiljö och vår utbildning?
Anmäl dig till vårt webbinarie den 16 januari kl:10:00
Webbinariet leds av Janine Karlsson Denny som tillsammans med specialister och med input från kunder har utvecklat e-kursen Digital arbetsmiljö.
Tid 10.00 – 30 minuter
Dag. 16e januari