Jobba hos oss

Just nu har vi inga lediga tjänster men du är välkommen att skicka in en spontanansökan till info@kompetensexpress.se

Dessa yrkesroller söker vi aktivt just nu. Du kan även alltid skicka en spontanansökan innehållande ditt CV och personliga brev till info@kompetensexpress.se.

Är du nyfiken på vår arbetsplats och vill veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Tveka inte att kontakta oss, du hittar alla anställda under rubriken ”Om oss”.

Nu har du chansen att bli del av ett fantastiskt team i utbildningsbranschen i centrala Stockholm och bygga upp ett nytt förstärkt arbetssätt med anbud och anbudsprocesser. Våra två bolag Advantum Kompetens och Kompetens Express söker en Bid Manager som drivs av att nå resultat.

OM ROLLEN

Rollen är ny hos oss och du kommer vara ansvarig för att bygga upp anbudsprocessen till ett effektivt arbetssätt med framgångsrika resultat. Du driver, skriver och koordinerar material och ser till att anbud lämnas in i tid med högkvalitativt innehåll. Du kvalitetssäkrar anbuden och jobbar tätt samman med såväl specialister som säljorganisation för att skapa rätt underlag. Efter tilldelning utvärderar du beslut och anbudsarbetet. Din roll är delad mellan våra två systerbolag- Advantum Kompetens AB, där du är anställd, och Kompetens Express AB som samleverar tjänster med i uppdrag. Vi sitter i samma trevliga lokaler på Karlavägen i Stockholm.

OM DIG

För att lyckas i rollen är du driven och ordningsam. Ser strukturer och kan bygga upp logiska arbetssätt och kan organisera både ditt eget och andras arbete. Du har ett pedagogiskt och kommunikativt sätt och mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Du är en teamspelare som bygger goda relationer och som har lätt för att samverka och hitta lösningar. Du klarar av att prioritera och planera så att arbetssättet blir hållbart och stressfritt.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

  • Ansvara för dokumentation och systematik i arbetssätt
  • Bevaka upphandlingar
  • Utvärdera vilka anbud vi ska svara på
  • Kalla till möten med specialister för att se lösningar och innehåll
  • Skriva anbud
  • Koordinera material och möten från övriga i organisationen till anbudsprocessen
  • Säkerställa att allt material finns som skall lämnas in i upphandling och att de är i rätt form.
  • Sköta uppladdningen i anbudsportaler

DINA ERFARENHETER:

  • Förmåga att läsa, tolka kommersiella upphandlingar
  • Tidigare erfarenhet av att skriva kommersiella anbudstexter
  • Relevant erfarenhet av administration/projektledning
  • Relevant utbildning inom ekonomi, juridik
  • Erfarenhet av utbildningssektorn en fördel

Är du den vi söker och vill jobba i ett fantastiskt team i centrala Stockholm så skriv en ansökan till vår koncernchef Maria Scullman , maria.scullman@advantum.se Tillträde snarast under hösten.

Pin It on Pinterest

Scroll to Top

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få tips och nyheter direkt till din mail.