Just nu har vi inga lediga tjänster men du är välkommen att skicka in en spontanansökan till info@kompetensexpress.se
Dessa yrkesroller söker vi aktivt just nu. Du kan även alltid skicka en spontanansökan innehållande ditt CV och personliga brev till info@kompetensexpress.se.
Är du nyfiken på vår arbetsplats och vill veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Tveka inte att kontakta oss, du hittar alla anställda under rubriken “Om oss”.
Kundservicekoordinator
Nu söker vi en ny kollega som är ansvarig för kundservice och administration till vår utbildningsverksamhet som innefattar e-kurser.
Om rollen:
Med hög servicekänsla och ett vänligt professionellt bemötande svarar du på inkommande mejl för att hantera kundärenden och säkerställa att våra kunder får all information dom behöver.
Du har även telefonkontakt med kunder vid behov, och ibland Teamsmöten för att gå igenom hur de använder våra produkter.
Rollen innefattar viss teknisk support gällande vårt LMS och scormfiler.
Du ser till att våra kunder kommer igång med sina inköpta e-kurser och tillhörande material samt administrerar i vår lärportal, Express Academy.
I rollen arbetar du dagligen i Office 365 samt i vårt CRM-system Lime för att hålla vårt kundregister så uppdaterat som möjligt. Varpå du bör ha god erfarenhet av arbete i officepaketet.
Detta är en koordinerande roll med många kontaktytor och du behöver kunna leda mindre projekt samt vara bra på att skapa struktur och effektivisera. Du är ensam i din roll men du ingår i säljteamet.
Vem är du?
I rollen som kundsupport hos oss så är du ansiktet utåt, du behöver vara serviceinriktad och gilla att prata med folk. Du är kommunikativ, positiv och ser självklart lösningar i stället för problem.
Förutom en administrativ ådra som är en förutsättning för att du ska trivas med dina arbetsuppgifter, så behöver du vara strukturerad och kunna arbeta systematiskt.
Du har en förmåga att tänka utvecklande och se mönster, kan ta egna initiativ och har en god förmåga att prioritera och planera din tid effektivt.
Det är viktigt att du är teknikintresserad och även har teknisk kunskap. Du är snabblärd och har även lätt för att sätta dig in i olika datasystem.
Några av dina spännande arbetsuppgifter
- Besvara frågor via mail
- Felsökning och problemlösning av scormfiler/LMS
- Kontakt med externa partners eller leverantörer vid felsökning
- Skapa/uppdatera rutiner för att hålla LMS uppdaterat med korrekt information
- Leverans av e-kurser och demos till kunder
- Skapa användare och grupper samt skicka ut inloggningsuppgifter till kund
- Testa och kvalitetssäkra utbildningar
- Uppdatera kundregister i CRM systemet Lime
- Prospektera och lägga till nya kunder och kontaktpersoner
- Vara med i säljdialoger och skapa förutsättningar för säljare att nå mål
- Analys och kategorisering
Erfarenhet och kunskaper
- Tidigare erfarenhet av kundservice och/eller teknisk support
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- Gymnasieexamen eller motsvarande
- Dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete
- God digital kompetens och erfarenhet av att arbeta i Office 365 samt olika typer av verksamhetssystem
- Tidigare erfarenhet av arbete med digitala utbildningar och lärplattformar är meriterande
- Erfarenhet av att arbeta i WordPress är meriterande.
Om oss
Vi på Kompetens Express är ett härligt gäng på 12 personer som arbetar med både sälj och produktion, placerade på Karlavägen 108 i Stockholm.
Tjänsten är en heltidstjänst där du kan jobba upp till tre dagar i veckan hemma med viss flexibilitet. Start så snart som möjligt.
Är du rätt person för denna tjänst?
Skicka din ansökan till elin.forsberg@kompetensexpress.se senast den 26:e maj och berätta varför just du är som klippt och skuren för det här jobbet