Sälj och service i butik

I takt med att nätförsäljningen ökar så blir kundresan och kundupplevelsen i den fysiska butiken allt viktigare.

Syftet med utbildningen är att ge förståelse för vikten av att se alla kunder, hur du som säljare i butik bäst bemöter kunden och ger service över förväntan. Öka försäljningen genom att finna kundens behov och ge det lilla extra.

Nyhet

Utbildningen består av 9 kapitel. Varje kapitel startar med en innehållsförteckning så att du får en tydlig överblick.

Faktafilmer

Varje kapitel innehåller en film på ca 4 – 8 minuter
med korta faktadelar och vägledning.

I den fiktiva butiken, får du se videos med både bra och mindre bra exempel.

Du får i olika steg bedöma situationer och dilemman och välja rätt väg. Hur väljer du att agera?

I varje avsnitt ger vi dig tips och verktyg i form av korta filmade frågeställningar. På ca 1 minut vardera får du 19 pedagogiska svar på frågor om situationer som kan uppstå i ditt möte med kunden.

Reflektion

Varje kapitel innehåller kortare reflektionsövningar. Ta tiden att resonera med dig själv och våga utmana dina tankar. Reflektionerna är till för att du ska stanna upp och resonera kring hur du brukar agera eller hur det brukar fungera. Fungerar det på bästa möjliga sätt redan eller finns det utrymme för förändring?

Mobil eller dator

Utbildningen är byggd responsiv och kan med fördel genomföras på mobila enheter som en smartphone eller läsplatta. Perfekt för medarbetare som inte har tillgång till dator, är på språng eller resande fot, eller varför inte göra ett utbildningspass i en paus eller när butiken inte har några kunder?

Ett utbildningspaket med effekt.

Sälj och service i butik innehåller tre olika delar. Dels e-kursen som tar cirka en timme att genomföra. Dels ett handledarmaterial för butikschef, och dels ett frågebatteri som lämpar sig för att jobba vidare i butik med att utveckla sin förmåga. Varje dag – eller vid behov.

Kortleken innehållande 40 uppgiftsfrågor hör till materialet och binder samman e-kursen med vardagsnära situationer. Frågorna ger en lättsam och enkel väg in i att börja implementera kunskapen i sitt eget arbetssätt. Korten kan användas på olika sätt och när tid finns i butik.

I handledarmaterialet har du som butikschef eller handledare stöd och tips på hur du kan använda materialet, hur du kan lägga upp olika sätt att stötta utvecklingen , och hur du kan coacha vid kassan eller på golvet och hur du ger tydlig framåtriktad feedback.

Ett komplett utbildningsmaterial för butikschefer och butikspersonal som ger både full flexibilitet och kostnadseffektivitet –  för att utveckla ett starkt bemötande för ännu nöjdare kunder.

  1. Introduktion
    • Vad handlar utbildningen om?
    • Träffa Tobias
    • Navigera i utbildningen
    • Vad tänker du?
    • Kör igång
  1. Din roll och ditt uppdrag
    • Kundupplevelse i butik
    • En mindre bra upplevelse
    • I butiken- Bra service, en positiv upplevelse
    • Vad är service?
    • Några grundregler
    • Fler tips
  1. Alla kunder är olika
    • I butiken – att möta olika kunder
    • Olika kundtyper
    • Testa möta olika kundtyper
    • Fler tips
  1. Välkomna kunden
    • Första intrycket
    • I butiken – se ett bra kundbemötande
    • Testa ditt bemötande
    • I butiken – se ett vanligt misstag
    • Fler tips
  1. Börja bygg en relation
    • Skapa en relation till kunden
    • Undvik ett nej
    • I butiken – att använda öppna frågor
    • Gör om frågan
    • Testa öppna frågor
    • Fler tips
  1. Hjälp kunden hitta rätt
    • Bra behovsfrågor
    • I butiken – ett bra köp
    • Testa behovsfrågor
    • Fler tips
  1. Sälj mer
    • Att sälja proaktivt
    • Var det bra så?
    • I butiken – ett komplett köp
    • Merförsäljning
    • Testa att sälja mer
    • Fler tips
  1. Det lilla extra
    • Det lilla extra?
    • Klämma och känna
    • I butiken – service utöver det vanliga
    • Testa det lilla extra
    • Bekräfta köpet
    • Fler tips
  1. När kunden inte är nöjd
    • Agera vid missnöje
    • Vanliga misstag
    • I butiken – från missnöjd till nöjd
    • Vad är problemet?
    • Lösningen
    • Testa att möta en missnöjd kund
    • Fler tips
  1. När kunden ångrar sig
    • Konsumentköplagen i korthet
    • Kundens rättigheter vid reklamation
    • Vem ska bevisa felet?
    • Öppet köp och bytesrätt
    • Måste kvitto finnas?
    • Fler tips

Offertförfrågan

Fyll i formuläret så skickar vi en offert för e-kursen Sälj och service i butik.

    Produktblad

    Ladda ner produktbladet för utbildningen Sälj och service i butik.

      Skräddarsytt

      Vi kan göra allt från mindre anpassningar av våra befintliga produkter till en helt egen anpassad e-learning utifrån dina utbildningsbehov och det som passar just din verksamhet.

      Pin It on Pinterest

      Scroll to Top

      Nyhetsbrev

      Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få tips och nyheter direkt till din mail.

        Offertförfrågan

        Fyll i formuläret så skickar vi en offert för e-kursen Sälj och service i butik.

          Produktblad

          Ladda ner produktbladet för utbildningen Sälj och service i butik.