Innehåll- kapitel:
- Samtalsmetodik – vad är det som skapar närvaro och tydlighet i samtal?
- Brus och hinder i kommunikationen
- Struktur för tydliga samtal- med tydliga mål
- Feedback och återkoppling
- Att lyssna och att vara närvarande
- Kontrollfrågor och säkerställande av budskap
- Arbetsrätt och juridik i grunden
- Vad behöver du ha klart innan ett samtal?
- Vad krävs i uppföljning och dokumentation?
Samtalsexempel i utmanande samtal :
- Oönskade beteenden
- Dålig hygien
- Ej fullgod prestation
- Konflikter
- Varning och tydlighet
- Arbetsbrist och organisationsförändring
För detaljerat innehåll ladda gärna ner ett produktblad på denna e-kurs.
Hur får jag tillgång till kursen?
Du kan antingen köpa loss utbildningen för installation i eget LMS eller som enstaka licenser med inloggning i vår webbaserade lärportal. kontakta oss här för offert och mängdrabatt.
Vad kostar det?
Priset baseras på hur du väljer att köpa in din e-kurs, hur många som behöver tillgång etc. Kontakta oss för mer information.
Hur lång tid tar det att utföra utbildningen?
E-kursen är cirka 1 timme lång.
Utöver e-kursen uppmuntras du att arbeta vidare med reflektioner för att hålla lärandet levande över tid.
Hur är kursen uppbyggd?
Utbildningen består av korta filmer med fakta och vägledning kring olika teman som berör ämnet.
I utbildningen finns övningar som stärker lärandet och ger insikter och förståelse.
I varje kapitel finns även ett faktamaterial med bland annat en checklista som kompletterar och gör det möjligt att repetera och arbeta vidare.
Till utbildningen ingår ett arbetsmaterial i form av checklistor samt en samtalsmall.
Finns kursen på flera språk?
Den finns i dagsläget endast på svenska, men vi översätter löpande våra e-kurser till engelska.
Mobil eller dator?
Utbildningen är byggd responsiv och kan med fördel genomföras på mobila enheter som en smartphone eller läsplatta.