Då de var korttidspermitterade så tog Cafe UH tillfället i akt och utbildade sin personal inom flera områden. För att höja servicenivån och bemötande valde man Kompetens Express e-kurs Serviceskolan då den hade ett utförligt innehåll och verkade vara en bra utbildning i sin helhet.
Det var viktigt att ha en likvärdig grund och samsyn vad gäller service och agerandet gentemot kund.
Valet föll på en e-kurs med fördelen att var och en kunde genomföra utbildningen när de själva hade tid och möjlighet.
–”Bra att man kan anpassa inlärningen efter sitt liv och sina förutsättningar.”
Säger Jenny Johansson som är personalansvarig på Cafe UH.
Personalen har nu fått nya verktyg att använda i olika situationer som kan uppstå i mötet med kund och e-kursen har fått ett väldigt bra omdöme då den är smidig att använda, har ett mycket bra material och är pedagogiskt upplagd med film, exempel, frågor etc.
Den tar även upp frågor i olika vinklar och belyser en del som de själva inte tänkt på innan.
Framöver kommer de sedan att göra återblickar och repetera sina nya lärdomar.
-”Det går alltid att bli bättre”!
Café UH drivs av EFS kyrkan i Örnsköldsvik sedan nästan 70 år tillbaka.