I samband med att If utvecklade en lärandemodell lade man vikten på en gemensam syn på lärande och kultur i organisationen, vilket var huvudsyftet till utbildningen. Tillsammans med Kompetens Express utformade man en skräddarsydd e-kurs som definierar lärandekulturen.
”Vi ville samla lärandet som begrepp och introducera det för medarbetarna i en digital utbildning som kan leva vidare.” Berättar Joakim Lundin, Learning & Quality Manager på If Skadeförsäkring.
Att välja en digital kurs var en självklarhet under ett pandemiår, men också för att kunna ha en gemensam plattform för de över 700 medarbetarna på skador för företag utspridda över Norden.
Kursen har varit väldigt uppskattad av alla medarbetare och lärandet har blivit en naturlig diskussionspunkt. Efteråt har man kunnat arbeta vidare med kursen genom medföljande utvecklingsplan och flertalet aktiviteter.
If är ett ledande sakförsäkringsbolag i Norden med 3,7 miljoner kunder och 8000 medarbetare, som ägs av den finländska börsnoterade Sampokoncernen och har verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum.