-Utbildningarna från Kompetens Express gör att vi kan erbjuda våra medarbetare kontinuerligt och flexibelt lärande. Utbildningsprogrammen bidrar starkt till att vi på SBC kan utveckla vårt medarbetarskap i enlighet med våra guidelines och vår värdegrund, säger Petra Schneider, Chef HR & Intern Kommunikation på SBC – Sveriges BostadsrättsCentrum AB.
SBC valde Kompetens Express då upplägget på e-kurserna är mycket pedagogiskt, med tydliga kapitel varvat med teoretiska inslag såsom video och dessutom med möjlighet till reflektion och dokumentation. E-kurserna har sedan genomförts i samband med HR-året. Exempelvis lanserades utbildningen Självledarskap i samband med att man introducerade och höll workshop kring SBC:s guide för medarbetarskap och ledarskap.
För SBC är digitala utbildningar ett måste i den utvecklingsprocess de ser kopplat till pandemi, men också till den ökade flexibilitet som deras medarbetare förväntar sig ska erbjudas – att kunna ta del av lärande när och var man önskar.
–Både chefer och medarbetare har gett positiv feedback, det är ett relevant och lättillgängligt innehåll, säger Petra vidare och berättar att vid medarbetarundersökningar och mätningar ingår utbildningarna som en del av de aktiviteter som anses bidra till att utvecklingen går åt rätt håll.
– Jag rekommenderar varmt Kompetens Express och utbildningarna de erbjuder! avslutar Petra.
SBC är ledande inom förvaltning av bostadsrättsföreningar och har funnits sedan 1921. Man har 350 anställda på fem orter runtom i Sverige.